عدد الزيارات: 33361058 مشاهدة
بواسطة: قسم هندسة الطب الحياتي
تاريخ النشر: 2025-02-20
اخر تصفح: 2025-12-15

أقام قسم هندسة الطب الحياتي الحلقات النقاشية والعروض التقديمية المخصصة لمناقشة مشاريع تخرج طلبة المرحلة الخامسة، وذلك في يوم الخميس الموافق ٢٠٢٥/٢/٢٠ وبحضور جميع أساتذة القسم من التدريسيين و الطلبة ووفقاً للجان خاصة اعدتها مسبقاً لجنة متابعة مشاريع التخرج في القسم. جاءت هذه الفعالية في إطار الجهود المبذولة لتعزيز ومتابعة مستوى المشاريع البحثية والتأكيد على الملاحظات التي تم تثبيتها في الحلقة النقاشية الاولى وخلال السمنارات، عرض طلبة المرحلة الخامسة تقدمهم في مشاريع التخرج وناقشوا الأفكار والتحديات التي واجهوها مع لجنة من التدريسيين، الذين قدموا ملاحظاتهم العلمية والتوجيهات العملية لتحسين جودة العمل البحثي. تم التركيز على تطوير المهارات البحثية للطلبة وتعزيز قدرتهم على مواجهة المشكلات التقنية باستخدام منهجيات علمية مبتكرة. وقد شهدت الفعالية مشاركة مميزة من أعضاء الهيئة التدريسية، الذين ساهموا بخبراتهم الأكاديمية والعلمية في توجيه الطلبة نحو تحقيق أهداف مشاريعهم بصورة منهجية ومدروسة. كما أعرب الطلبة عن استفادتهم الكبيرة من هذه النقاشات التي ساعدتهم في تحديد أولويات البحث والتغلب على العقبات التقنية والفنية. The Biomedical Engineering Department organized seminars and presentations dedicated to discussing the graduation projects of fifth-year students on Thursday, February 20, 2025. The event was attended by all faculty members and students, following a structured evaluation process set by the Graduation Project Follow-up Committee in the department. This initiative aimed to enhance and monitor the progress of research projects, reinforcing the feedback provided during the first seminar session. During the seminars, fifth-year students presented their project progress, discussing their ideas and the challenges they encountered with a panel of faculty members. The faculty provided scientific insights and practical guidance to help improve the quality of research work. The discussions emphasized developing students’ research skills and enhancing their ability to tackle technical challenges using innovative scientific methodologies.
The event witnessed active participation from faculty members, who contributed their academic and scientific expertise to guide students toward achieving their project goals in a structured and well-planned manner. Students expressed their great benefit from these discussions, which helped them prioritize research objectives and overcome technical and engineering challenges.